Inge Fossland

Bakgrunn:

Inge har et unikt overblikk over helheten i komplekse UX-prosjekter. Med over 15 års erfaring som digital designer kombinert med strategisk tenkning og teknologiforståelse er han er en nøkkelperson for kunder og kollegaer i ethvert prosjekt. Han er tidligere kreativ leder i Netlife Research hvor han bygget og ledet designmiljøet siden 2010.

Løsningene hans kjennetegnes av rasjonell og effektiv interaksjon kombinert med tydelige strategiske valg som bygger merkevare. Han har mottatt en rekke priser for tidligere arbeid.

Inge kan lede designprosesser og deltar aktivt i alle faser av et prosjekt, fra planlegging til implementering av det ferdige produktet.

Nøkkelkompetanse:

Kreativ ledelse, art direction, grafisk design, interaksjonsdesign, konseptutvikling, prototyping, webdesign og -utvikling.

Utvalgte kunder:

TV 2, NSB, Vinmonopolet, Aschehoug, Ark Bokhandel, Dagsavisen, Bergens Tidende, Forsvaret, Statens forurensingstilsyn (Miljødirektoratet), Egmont, Netlife Research, Webdagene, Thon Hotels, Tidsskrift for den norske legeforening, Peppes Pizza, Network Norway, Widerøe, Tryg, Norsk Folkemuseum, XXL, Lånekassen, Teller, Telenor, NRK.

Utmerkelser:

  • Merket for god design (2012) – Visuell identitet for Netlife Research
  • Design effekt (2010) – thonhotels.no
  • Merket for god design (2010) – Peppes Pizzabud
  • Merket for god design (2008) – dagsavisen.no
  • Gull i Visuelt (2007) – vinmonopolet.no
  • Merket for god design (2007) – vinmonopolet.no
  • Gull i Visuelt (2007) – Flightmare