Thord Veseth Foss

Bakgrunn:

Thord har over 10 års erfaring som designer av interaktive løsninger, utstillinger, bøker og visuelle identiteter. Han har solid design- og kommunikasjonsfaglig utdanning med bl.a. master i visuell kommunikasjon fra Kunst og designhøgskolen i Bergen.

Uansett flate jobber Thord med å utvikle sterke ideer og konsepter som bygger på strategiske valg og å realisere dem gjennom en grundig og metodisk designprosess.

Han har de siste årene hatt designansvar for redesign av en rekke store norske nettsteder som har resultert i svært gode resultater for kundene og som har fått oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt.

Nøkkelkompetanse:

Konseptutvikling, art direction, grafisk design, identitetsdesign, utstillingsdesign, interaksjonsdesign.

Utvalgte kunder:

Store norske leksikon, Kreftforeningen, Netlife Research, Webdagene, Plan Norge, Innovasjon Norge, Norges Skiforbund, Veidekke, Norsk Industri, Norsk Designråd, Den norske ambassaden i København, Kavli, BKK, Universitetet i Bergen, Bergen Kunsthall, Den Nasjonale Scene, Nordiske Mediedager, Tveit & Tornøe, Todd Saunders.

Utmerkelser:

  • German Design Award (2020) – Altinn
  • DOGA-merket (2019) – Altinn
  • DOGA-hedersmerket (2019) – Altinn
  • IxDA-prisen (2018) – Altinn
  • Visuelt (diplom) (2018) – Altinn
  • Merket for god design (2014) – Store norske leksikon
  • Design for alle (2014) – Store norske leksikon
  • Merket for god design (2012) – Visuell identitet for Netlife Research