1. Designe for virkeligheten

2. Designe det som er viktig

3. Designe nettstedet først

Det siste skal bli et første

Du har investert betydelige summer i å utvikle en grafisk profil, men nettstedet ditt lever sitt eget liv på siden av resten av merkevaren.

Nettstedet sist

For selv om nettstedet er den viktigste kommunikasjons­flaten du har, var det sannsynligvis det siste du tenkte på da du utviklet profilen.

Resultatet er at nettstedet ditt har mer til felles med andre, lignende nettsteder, enn med selskapet det skal representere. I verste fall er det bare logoen som binder det sammen med resten av merkevaren.

Internett har snudd opp-ned på alt, og i dag er det brukerne som bestemmer, ikke bare du. Men hvis du lytter til brukerne får du ikke bare et bedre nettsted, du får også en ærligere identitet.

Nettstedet først

Derfor starter vi helst med nettstedet og de digitale flatene når vi designer nye merkevarer.

Nettstedet er ofte komplekst og krever at vi jobber med hele profilen; logo, farger, typografi, språk og bilder. I tillegg kan vi se på virkemidler for å bygge identitet med interaksjon. For merkevaren din påvirkes minst like mye av hvordan nettstedet ditt fungerer som hvordan det ser ut.

Vi bruker også skrifttyper som er optimalisert for skjerm og farger som oppfyller kontrastkravene for tilgjengelighet. Det skulle bare mangle, men hvis det virker på nettet er det enklere å overføre til andre ting senere.

Ved å bygge profilen med utgangspunkt i nettstedet kan vi lage identitetsdesign som fungerer overalt. Og da har vi allerede designet den aller viktigste flaten.

4. Designe med reellt innhold

5. Designe bedre verktøy