Bedre input, bedre output

Vi foreslår en ny tilnærming til identitetsdesign og interaktiv design. Vi henter det beste fra begge disipliner og spleiser det i en prosess hvor utvikling av det visuelle formspråket og nettstedet skjer i en parallell prosess.

Slik ønsker vi å jobbe:

1. Designe for virkeligheten

Grundig research og analyse sørger for at vi forstår og løser de riktige problemene. Ved å se på hele organisasjonen og alle kontaktpunktene kan vi designe for virkeligheten, ikke bare for visjonene.

2. Designe det som er viktig

Det vil si det som er viktig for brukeren og det som er viktig for deg. Derfor ser vi både på selskapets behov og på hva brukerne forventer av merkevaren din. Det kan høres banalt ut, men det er det som gir resultater.

3. Designe nettstedet først

For mange merkevarer skjer nesten all interaksjon med mennesker via maskiner. Derfor tenker vi først og fremst nett og digitale kanaler når vi designer nye identiteter.

4. Designe med reellt innhold

Vi er ikke redde for kompleksitet og jobber alltid med reellt innhold og konkret interaksjon. Prototyper gjør det enkelt å teste og justere designet underveis.

5. Designe bedre verktøy

Dagens designmanualer mangler god dokumentasjon på hvordan identiteten skal fungere digitalt. For å sikre at designet virker overalt trenger du bedre og enklere verktøy som kan brukes av alle som skal forvalte merkevaren din.

Inge Fossland

+47 932 50 769

Bakgrunn:

Inge har et unikt overblikk over helheten i komplekse UX-prosjekter. Med over 15 års erfaring som digital designer kombinert med strategisk tenkning og teknologiforståelse er han er en nøkkelperson for kunder og kollegaer i ethvert prosjekt. Han er tidligere kreativ leder i Netlife Research hvor han bygget og ledet designmiljøet siden 2010.

Løsningene hans kjennetegnes av rasjonell og effektiv interaksjon kombinert med tydelige strategiske valg som bygger merkevare. Han har mottatt en rekke priser for tidligere arbeid.

Inge kan lede designprosesser og deltar aktivt i alle faser av et prosjekt, fra planlegging til implementering av det ferdige produktet.

Nøkkelkompetanse:

Kreativ ledelse, art direction, grafisk design, interaksjonsdesign, konseptutvikling, prototyping, webdesign og -utvikling.

Utvalgte kunder:

TV 2, NSB, Vinmonopolet, Aschehoug, Ark Bokhandel, Dagsavisen, Bergens Tidende, Forsvaret, Statens forurensingstilsyn (Miljødirektoratet), Egmont, Netlife Research, Webdagene, Thon Hotels, Tidsskrift for den norske legeforening, Peppes Pizza, Network Norway, Widerøe, Tryg, Norsk Folkemuseum, XXL, Lånekassen, Teller, Telenor, NRK.

Utmerkelser:

  • Merket for god design (2012) – Visuell identitet for Netlife Research
  • Design effekt (2010) – thonhotels.no
  • Merket for god design (2010) – Peppes Pizzabud
  • Merket for god design (2008) – dagsavisen.no
  • Gull i Visuelt (2007) – vinmonopolet.no
  • Merket for god design (2007) – vinmonopolet.no
  • Gull i Visuelt (2007) – Flightmare

Thord Veseth Foss

+47 924 32 825

Bakgrunn:

Thord har over 10 års erfaring som designer av interaktive løsninger, utstillinger, bøker og visuelle identiteter. Han har solid design- og kommunikasjonsfaglig utdanning med bl.a. master i visuell kommunikasjon fra Kunst og designhøgskolen i Bergen.

Uansett flate jobber Thord med å utvikle sterke ideer og konsepter som bygger på strategiske valg og å realisere dem gjennom en grundig og metodisk designprosess.

Han har de siste årene hatt designansvar for redesign av en rekke store norske nettsteder som har resultert i svært gode resultater for kundene og som har fått oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt.

Nøkkelkompetanse:

Identitetsdesign, interaksjonsdesign, konseptutvikling, art direction, grafisk design.

Utvalgte kunder:

Store norske leksikon, Psykologitidsskriftet, Kreftforeningen, Netlife Research, Webdagene, Plan Norge, Innovasjon Norge, Norges Skiforbund, Veidekke, Norsk Industri, Norsk Designråd, Den norske ambassaden i København, Kavli, BKK, Universitetet i Bergen, Bergen Kunsthall, Den Nasjonale Scene, Nordiske Mediedager, Tveit & Tornøe, Todd Saunders, LLH.

Utmerkelser:

  • DOGA-merket (2019) – Altinn
  • DOGA-hedersmerket (nominasjon) (2019) – Altinn
  • IxDA-prisen (2018) – Altinn
  • Visuelt (diplom) (2018) – Altinn
  • Merket for god design (2014) – Store norske leksikon
  • Design for alle (2014) – Store norske leksikon
  • Merket for god design (2012) – Visuell identitet for Netlife Research